Podsumowanie 2018 roku

2018 r powoli się kończy, to ostatnie dni. Czas refleksji i różnych podsumowań tych książkowych, ale i nie tylko. Tak jak przez ostatnie lata, dziś chciałabym się z Wami podzielić takim podsumowaniem. Najpierw zacznę od bloga, potem przejdę do książek, a na końcu trochę podsumuję wydarzenia z tego roku. 

Po pierwsze, bardzo dziękuję wszystkim, którzy tu zaglądają i czytają recenzje i posty, bez Was to nie miałoby najmniejszego sensu. Dziękuję też za wyrozumiałość i cierpliwość, gdyż niestety za często mnie tutaj w tym roku nie było. Mam nadzieję, że w nadchodzącym roku będzie lepiej. I pozostaniecie tu ze mną. 

W 2018 roku:
Przeczytałam: 26 książek (mało, to najmniejsza ilość od czasu, gdy zaczęłam spisywać),
Napisałam 19 postów,
W tym 14 to recenzje książek i jedna filmowa. 
obserwatorów: 50 (bardzo dziękuję😍 ❤️)
wyświetleń: 33 416 (bardzo, bardzo dziękuję, jest Was coraz więcej i serducho rośnie).

W tym roku udało mi się nawiązać współpracę z grupą Wydawniczą Papierowy Księżyc, mam nadzieję, że uda się ją podtrzymać. Poza tym ostatnio zgłosiłam się do Wydawnictwa JanKa od, którego otrzymałam pewną książkę. W styczniu powinna pojawić się recenzja, jestem w trakcie lektury i trzeba się nią odrobinę po delektować.
Bardzo dziękuję za zaufanie. 

Szczegółowe podsumowanie: 

Styczeń 


2 książki: Pan Geldhab Aleksander Fredro 
Biuro przesyłek niedoręczonych Natasza Socha 
liczba stron: 424 


Luty


2 książki: Malowany człowiek Peter U. Brett
Czereśnie zawsze muszą być dwie Magdalena Witkiewicz 
liczba stron:  989 

Marzec


1 książka:  Cudowny chłopak J.R. Palacio
liczba stron: 415

Kwiecień


1 książka: Piąta fala tom 1 Rick Yancey
liczba stron: 505

Maj


2 książki:  Idealna  Magda Stachula  (booktour)
Czekając na Godota Samuel Beckett
liczba stron: 509

Czerwiec 


2 książki: Ojciec Pio. Przyślij mi swojego Anioła Stróża Alessio Parente
Życie Jezusa Chrystusa i Dzieje Apostolskie (autor/rzy nieznany/nieznani) 
liczba stron: 334 


Lipiec


6 książek:  Siedem sióstr tom 1 Lucinda Riley 
Niebo istnieje... Naprawdę! Todd Burpo, Lynn Vincent
Wiara, nadzieja, miłość Monika Jagodzińska 
Sprzedawca marzeń Richard Paul Evans 
Ostatni Namsara Kirsten Ciccarelli 
liczba stron: 1564 

Sierpień


5 książek: First love James Patterson, Emily Raymoud
Martwe jezioro Olga Rudnicka
O kotach Charles Bukowski 
Pamiętnik nastolatki tom 1 Beata Andrzejczuk 
Twoje drugie życie zaczyna się, kiedy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno. Raphaelle Giordano 
liczba stron: 1077

Wrzesień


4 książki: Myszy i ludzie John Steinbeck 
Pudełko z marzeniami Magdalena Witkiewicz, Alek Rogoziński 
Szczurołap Jay Asher Jessica Freeburg 
Sekrety i kłamstwa Sylwia Trojanowska 
liczba stron: 841 

Grudzień 


2 książki: Duma i uprzedzenie Jane Austen 
Dziady cz. II Adam Mickiewicz 
liczba stron: 597

 niewpisane: Nauczyciel tańca Anna Dąbrowska (booktour), Miejsce egzekucji  Val McDermid

Łączna liczba stron: 7255

Zrecenzowane książki będą oznaczone w tytułach, będziecie mogli do nich zajrzeć. 

Najwyżej ocenione książki: 
10/10 
Cudowny chłopak J.R. Palacio 
Siedem sióstr Lucinda Riley 
Ostatni Namsara Kristen Ciccarelli 

Najniżej ocenione książki: 
4/10
O kotach Charles Bukowski 

Najgrubsza powieść: Duma i uprzedzenie Jane Austen 

Najcieńsza powieść: Dziady cz. II Adam Mickiewicz 

Klasyka, która mnie zaskoczyła: Myszy i ludzie John Steinbeck oraz 
Duma i uprzedzenie Jane Austen 

Najpopularniejsze posty (top 5):





W tym roku założyłam konto na nakanapie.pl i jeśli chcecie to znajdziecie mnie tu: @Possi.
Na razie nie dzieje się tam za dużo, gdyż konto mam od grudnia. 

W tym roku było kilka bardzo ciekawych wydarzeń i wycieczek. Pokrótce opiszę każdą z nich. 
W lutym udałam się zwiedzić EC1, starą elektrownię, która dziś przeszła do historii i jest w niej dzisiaj muzeum techniki.  


W marcu na Uniwersytecie Łódzkim zaczęły się spotkania z Olgą Tokarczuk, w sumie byłam na dwóch spotkaniach z trzech. Przyszły na nie wielkie tłumy. 
W kwietniu było kolejne spotkanie. 
W czerwcu była Lednica, uwielbiam jeździć na spotkania Lednickie, to był mój trzeci wyjazd. W tym roku Lednica była 2 czerwca. W nadchodzącym roku też się wybieram i już się nie mogę doczekać! 



W czerwcu byłam też na spotkaniu autorskim z Panią Magdaleną Witkiewicz i z Panem Alkiem Rogozińskim w Empiku w Łódzkiej Manufakturze. Było naprawdę dużo osób, kolejka do autografów była spora, ale było warto czekać :). Dodatkowo było bardzo wesoło. Polecam! 



W lipcu odbyłam pierwszy wyjazd wakacyjny, byłam nad polskim morzem. A dokładniej zwiedzałam Hel. To bardzo piękna i urocza miejscowość. 




We wrześniu byłam w pięknym, gorącym kraju. Wtedy był już ciepły. Zwiedziłam trochę Hiszpanii.  Ale było trochę za mało czasu, by zobaczyć jeszcze wiele innych miejsc. Mam nadzieję, że kiedyś tam wrócę. 

Drugie wydarzenie tak bezpośrednio mnie nie dotyczyło, ale było dla mnie bardzo ważne. W tym czasie grali nasi siatkarze 
w Mistrzostwach Świata, które dla nas skończyły się najlepiej jak tylko mogły. Zostaliśmy Mistrzami Świata!!!! 
Ileż mnie to emocji kosztowało!
Dziękuję Panowie!


W Październiku zaczął się już rok akademicki, więc laba się skończyła. Ale na koniec miesiąca udało mi się wziąć udział 
w Nocy Świętych w Łódzkiej Archikatedrze. 
Jeśli nigdy nie byliście to serdecznie zapraszam!
Za to listopad w tym roku był bardzo aktywny, chyba jak nigdy:
Na początku miesiąca byłam w Warszawie na kilka dni, było bardzo interesująco - akurat były obchody 100-lecia Niepodległości. 

Potem był Salon Ciekawej Książki w Łodzi i przyjechała do mnie przyjaciółka na trzy dni.To były intensywne dni, ale były wspaniałe, pełne śmiechu, radości i wygłupów. 





A grudzień to głównie święta, porządki, przygotowania do Świąt, teraz przez najbliższe dni odpoczynek i wszystko zaraz na nowo się zacznie. Zobaczymy co z tego wyniknie. 

Jeśli dotarliście aż tu, to jesteście wielcy - dziękuję za ten rok!

Possi 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).