The Grinch Book Tag





Cześć, dziś na blogu tag, stwierdziłam, że skoro nadchodzą święta to trzeba się zabawić. Poniżej tag i dziesięć kategorii. W każdej z nich wymienię jeden tytuł, a może więcej. Zobaczymy. Te tytuły, które będą podkreślone zawierają linki do recenzji, jeśli chcecie to zaglądajcie. 
Miłego czytania! 

1. Połowa lampek na choince jest wypalona: Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki. 

O, kurczaki pierwsze pytanie i już mam problem na dzień dobry. 

A, już wiem, tą konkurencje zdecydowanie wygrywa (tu proszę o fanfary 🎺) 
Ja, diablica Katarzyny Bereniki Miszczuk.  Recenzowałam tą książkę w ubiegłym roku. 
Zaczynała się super, była bardzo wciągająca i brakowało mi słów, byłam pod wrażaniem. Potem coś wzięło i oklapło.  No i się nie polubiłyśmy z główną bohaterką, i chyba już nie wrócę do tej powieści. 
źródło

2. Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju: Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają.

Coś czuję, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale dla mnie taką powieścią jest Simon oraz inni Homo Sapiens. Becky Albertalli.  Wybaczcie, ale jest coś w tej książce co mnie zupełnie od niej odstrasza, wkurza mnie i sama nie wiem co. Jedno, wielkie; NIE! No, coś nie zadziałało. Jak to się mówi? Coś nie pykło. 


źródło

3. Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje: Wybierz bohatera, który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter!).

Bohater, który napaskudził i nie jest czarnym charakterem? Myślę, że w ten opis wpasowuje się  ojciec głównej bohaterki z powieści fantasy Kristen Ciccarelli Ostatni Namsara. Świetna książka! 



4. Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje: Książka, która została ci zaspojlerowana.

Może to i dziwne, ale chyba jakoś uchowałam się od spojlerów.  Na ten moment nic mi ni przychodzi do głowy. Zatem przejdźmy dalej. 

5. Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu: Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć.

Z trudem przychodziło mi zrozumieć dwóch bohaterów, którzy występują w jednej książce jako bracia (przyrodni), a są nimi Cal i Maven. Miałam wrażenie, że sami się gubią w swoich wyborach i pomysłach, planach. Takie trochę rozpieszczone dzieci, które nie wiedzą, w którą kierować się stronę, ani jaką być osobą w stosunku do innych.  Oczywiście, bohaterowie znani są z Czerwonej królowej Victorii Aveyard. Czytałam pierwszy tom i połowę drugiego, więc nie wiem jak to się skończyło. za spojlery podziękuję. 

źródło

6. Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej "All I Want For Christmas": Książkowa para, której nie możesz znieść.

Ah, wiem! Z ostatniej mojej lektury, czyli z Dumy i uprzedzenia Jane Austen. 
Nie cierpiałam pary - Wickhama i Lydii. O, jak oni mi działali na nerwy, i ta ich obojętność. Jakiś istny koszmar, dobrały się dwa najgorsze charaktery. 



7. Nie możesz się pozbyć tego szorstkiego, wełnianego swetra, który otrzymałeś na święta lata temu: Wybierz kilka książek, które siedzą na twojej półce już trochę czasu, jednak brak ci motywacji by je przeczytać, mimo to nie masz serca się ich pozbyć.

Ojojoj, tych tytułów jest bardzo dużo, np. Seria Percy Jackson i Bogowie olimpijscy, dwa tomy z pięciu przeczytałam, a reszta czeka. Twoje piękne serce, Przewodnik wędrowca i wiele, wiele innych. 
I chyba zrobię listę wstydu (oj, będzie długa), taką jak u Kama Salvatore.

8. Babcia odleciała na reniferku: Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć (może to być postać z filmu) (uwaga na spojlery!!)

Chyba nigdy nie zrozumiem i nie przeboleję śmierci jednego ze swoich ulubionych bohaterów z Klątwy tygrysa Colleen Houck. A myślę o Aniku Kadamie. Nie rozumiem dlaczego musiał zginąć! 

źródło


9. Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone: Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.

Nie wiem, może te serie z Percym? 


10. Grinch: Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter!).

Może to i śmieszne, ale bardzo nie lubiłam, i nie lubię Wertera. Z powieści Goethego. 

Tag z Grinchem znalazłam u  Kama Salvatore i Toukie, zainspirowana ich odpowiedziami postanowiłam dodać, tag u siebie.  Zapraszam wszystkich chętnych do zabawy, dajcie znać jakie książki przypisali byście do tych kategorii. 

Possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).