"Potężni są ci, którzy wyglądają na potężnych".

        Od bardzo dawna marzyłam o tym by zapoznać się z historią Mare, jednak zawsze jakoś tak wychodziło,że nie było ku temu okazji. Chociaż wiele pozytywnych opinii przyciągało mnie ku serii, żadna z nich nie przyciągnęła mnie do niej w pełni. Dlaczego? Przecież książka ma piękną okładkę, intrygujący opis. Czego chcieć więcej? Właśnie ten opis był dla mnie troszkę mylący.  Co więc sprawiło,że zrobiłam ten pierwszy krok?
Pojawiła się na Facebook-u propozycja od Wydawnictwa Otwartego, wysłałam więc wiadomość, po długim oczekiwaniu dowiedziałam się,że jednak się dostałam. Bardzo dziękuję wydawnictwu za szansę zapoznania się z serią. Dziękuję również za nadesłany egzemplarz. 

                                             "Powstaniemy. Czerwoni niczym świt".
Czerwcowy stosik :)

Autorka: Victoria Aveyard
Tytuł: ,,Czerwona królowa"
Tytuł oryginalny: Red Queen
Wydawnictwo: Moondrive, Otwarte
Tłumaczenie: Adriana Sokołowska- Ostapko 
Gatunek: Fantastyka, fantasy
Cykl: Czerwona królowa
Tom: 1
Strony: 488
Data wydania: 18.02.2015r.
Ocena na Lubimy Czytać: 7,63/10
Moja ocena: 9/10
Powieść została nagrodzona tytułem Książki Roku 2015 w plebiscycie portalu Lubimy Czytać.pl w kategorii fantastyka, fantasy. 

Opis z tyłu okładki:
– Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. –  Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?
                                                                                                                                                                                   źródło opisu:Wydawnictwo Otwarte 
                                                                 
                                                                                                                    ****
    Świat, w którym żyje Mare Molly Barrow jest czerwony i srebrny.  Podzielony pomiędzy władców i ich sługi,które chodzą za swoimi panami jak cień.  Lud Czerwonych podlega, władzy srebrnych. Ludzie żyją w biedzie i nędzy, nie mają nic do powiedzenia,muszą sobie radzić jak potrafią. Tylko niektórzy spośród nich mogą pomarzyć o innym życiu. Takimi osobami są rzemieślnicy lub osoby o wyjątkowym talencie, jednak są to tylko nieliczni.

"Ten świat jest równie piękny, co niebezpieczny. Ludzi, którzy popełniają błędy, po prostu się eliminuje".
                                                                                                                ****
        Nie chcę pisać większego opisu przygód i życia Mare, ponieważ nie chcę zbyt dużo zdradzić. Nie chciałabym odbierać Wam przyjemności czytania ,,Czerwonej królowej". Mnie spojlery ominęły, dlatego sama nie chcę Wami ich sprezentować.
     ,,Czerwona królowa"  to bardzo ciekawa i intrygująca powieść.  Idealna dla fanów fantasy, osób, które lubią klimatyczne powieści, których akcja osadzona jest w innej epoce. Jest to również świetna pozycja dla młodzieży i starszych czytelników.  Podczas czytania odnajdziemy wiele wspaniałych fragmentów, które przyciągają czytelnika jeszcze bardziej. Wiele z nich to bardzo mocne słowa, które czytane samodzielnie dają do myślenia. (I to nie mało). 🤔

Przykład?

"Taka jest nasza natura - powiedział Julian. Niszczymy. To cecha charakterystyczna rodzaju ludzkiego. Niezależnie od koloru krwi, zawsze upadamy".   


        Główna bohaterka jest narratorką wszystkich wydarzeń, poznajemy również jej przemyślenia, co umożliwia lepszy odbiór przeżyć dziewczyny oraz całej historii.  Dzięki temu zabiegowi możemy lepiej zrozumieć Mare i towarzyszące jej odczucia.  Przez co widzimy obraz bohaterki z dwóch różnych perspektyw- Mare oraz innych bohaterów. Mnie osobiście umożliwiło to utożsamienie się z bohaterką, czułam się tak jakbym stała obok niej i przeżywała wszystko tak jak ona. Co dało spory dreszczyk emocji. Czasem z zapartym tchem czytałam i chciałam poznać dalszą część książki. Wciągało mnie z każdą stroną coraz bardziej i bardziej. Innym razem towarzyszyły mi inne uczucia,  były momenty gdzie miałam ochotę się zatrzymać, nie chciałam poznawać dalszych losów bohaterki, ponieważ bardzo było mi jej szkoda, "bałam się" co będzie dalej... .  Jednak zawsze zwyciężała ciekawość. Ponadto w powieści jest kilka wątków, historia jest pełna ciekawych zwrotów akcji, intrygujących, a czasami nawet denerwujących bohaterów, których raz kochamy i uwielbiamy, innym razem nienawidzimy i mamy ich szczerze dosyć. Potem zaskakują nas kolejne rzeczy, wydarzenia i zabiegi, które zastosowała autorka.  
"Nie wiem, jak miałoby do tego dojść – mówi cicho – ale mam nadzieję, że pewnego dnia zostaniesz królową. Wyobraź sobie, czego wtedy mogłabyś dokonać. Czerwona królowa".

     Podsumowanie:
 ,,Czerwona królowa" to powieść, którą warto przeczytać. Nie tylko ze względu na popularność serii, ale ze względu na intrygujących i zagadkowych bohaterów, wciągającą historię, dobrą akcję zamkniętą w 482 stronach. (Pierwszy tom [bez podziękowań]). Nie znajdziecie tu nudnych momentów, historia pędzi i nie ma tu żadnych przestojów.  To bardzo dobra lektura na zbliżające się wakacje.  

                                                                                                                                                     Possi

        Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu :)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).