" Cierpienia młodego Wertera "

   
Autor: Johann Wolfgang von Goethe 
Pierwsze wydanie: 29 września 1774
Gatunek: powieść epistolarna czyli pisana w listach.
 Rodzaj: Epika
 Epoka: Romantyzm
Strony: ok. 200






       Akcja utworu dzieje się w miasteczku Weihelm.
Główny bohater Werter opuścił swoje rodzinne miasteczko by zapomnieć o miłości z Leonorą.
Od tej pory pisuje listy do przyjaciela Wilhelma, w których opowiada o swoich przeżyciach, spostrzeżeniach, refleksjach i emocjach  jakie mu towarzyszą.
Poznaje ludzi mieszkających w miasteczku i pomaga im.
W wolnych chwilach oddaje się różnym rozrywką.
Zostaje zaproszony na bal.
Jadąc z innymi gośćmi , podjeżdżają pod leśniczówkę aby zabrać córkę komisarza Lottę.
 Bohater pomimo  ostrzeżeń  przyjaciela i innych kobiet.
 Zakochuje się w Lotcie.  Odwiedza ją bardzo często.
Jednak  do czasu powrotu Alberta. (...)
Później wszystko się zmienia.
 


     Utwór podzielony jest na części :
Pierwsza część: Maj- wrzesień 1771
Druga część: Październik-Grudzień 1771
Opowiada o nieodwzajemnionej miłości.

 
      Książka należy do kanonu lektur szkolnych przy omawianiu epoki romantyzmu.
Mi osobiście książkę czytało się ciężko, trudno.
Reakcje bohatera mnie denerwowały.  No cóż chyba nie jestem romantyczką.
Nie lubię tego typu powieści.
Nie umiałam się również utożsamić z bohaterem.
To wszystko jednak zależy indywidualnie od gustu.

Moja opinia na lubimy czytać.pl cierpienia-mlodego-wertera

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).