Beach read – Emily Henry




 "W końcu na miłość składa się często nie to, co błyszczące, ale to, co praktyczne. To, co się starzeje i rdzewieje tylko po to, by zostać naprawione i wypolerowane. To, co się gubi i co trzeba regularnie zastępować czymś innym". s. 357


Opis: 

Beach read to historia January Andrews autorki romansów, kobieta zawsze lubiła szczęśliwe zakończenia w swoich powieściach, ostatnio przestała w nie wierzyć. Od wielu tygodni zmaga się z pisarskim zastojem, nie pomagają jej w tym ostatnie doświadczenia. Poza tym na czas wakacji przeniosła się do małej miejscowości. Gdzie spotkała jego... Augustus Everett popularny pisarz, który lubi sięgać po trudne życiowe historie. Tak samo jak January, ma problem ze znalezieniem pomysłu na nową książkę. Można powiedzieć, że więcej ich dzieli niż łączy, są jak ogień i woda. Teraz będą mieszkać obok siebie, są sąsiadami. Warto wspomnieć, że bohaterowie wymyślili pewien ciekawy zakład, który ma ich zmotywować w pisaniu. Jak będą wglądać ich sąsiedzkie relacje i kto wygra?

Sięgając po tę powieść z pewnością się o tym przekonacie. :) Psssttt... WARTO!

“Właśnie w tamtej chwili sobie to uświadomiłam: kiedy świat wydaje się mroczny i straszny, miłość jest zdolna porwać do tańca, śmiech potrafi odjąć trochę bólu, a piękno może powybijać dziury w lęku. Postanowiłam wtedy, że moje życie będzie pełne ich trzech – miłości śmiechu i piękna. Nie tylko ze względu na mnie, ale ze względu na mamę i na wszystkich ludzi wokół". (s.9)

Opinia: 

Beach read wciągnęła mnie od pierwszych stron, z czasem coraz bardziej i bardziej, trudno było mi się oderwać od książki, działało na mnie jedynie zmęczenie i potrzeba snu. Tak świat przestawał istnieć i zaczytywałam się w historiach bohaterów. Chcę żebyście wiedziały, że to wciągająca, interesująca powieść, której warto poświęcić czas, wolny weekend, a może wakacyjny urlop. Oczywiście według uznania, czy będzie to plaża, czy ogród. Myślę, że w każdym miejscu i o każdej porze będzie się czytać bardzo przyjemnie. Mnie lektura towarzyszyła wieczorami, po zajęciach, w łóżku, pod kocem :). 

– A może po prostu mam rację – odezwałam się cicho.
– Może czasem ludzie są jaśniejsi i odważniejsi, niż im się wydaje. s. 345


Powieść Emily Henry jest wielowątkowa, opowiada o miłości, ale również o rodzinie, ludzkich przeżyciach, odczuwanych emocjach. Można powiedzieć, że (chwilami miałam takie wrażenie) przygląda się nam samym. Poza tym znajdziemy w niej wiele mądrych, pięknych i subtelnych cytatów, ale nie zabraknie też zabawnych dialogów pomiędzy bohaterami. Czasem ich wymiany zdań mnie rozbrajały. Jeśli chodzi o cytaty, to moim zdaniem mogłyby pełnić rolę złotych myśli. W ujmujący sposób mówią o każdym z nas, ale również o miłości, czyli najpotężniejszym uczuciu, jakim możemy się obdarowywać. To dobrze wykreowana powieść, widać, że autorka przemyślała akcję książki, liczne wątki, które są bardzo płynnie poprowadzone, dobrze się zazębiają i dopełniają opowieść, przez co lepiej poznajemy samych bohaterów i ich doświadczenia, czy problemy. Dlatego wydaje mi się, że każdy może znaleźć w niej coś dla siebie. 

 Jeśli szukacie książki słodkiej, pełnej flirtu i miłosnych uniesień, to nie do końca jest to lektura dla Was. Ponieważ Beach read, prócz miłości przygląda się bohaterom i ludzkim emocjom. Pokazuje blaski i cienie życia i mnie się to osobiście bardzo podobało i doceniam to w książce. 

Warto również zwrócić uwagę autorki na pomysł, pierwszy raz spotykam się z tym, że bohaterami są pisarze. W ten sposób, jako czytelnicy możemy poprzyglądać się życiu pisarzy i niemocą pisarską. Ciekawy motyw przewodni, który jest świetnie moim zdaniem wpisany w całą książkę. 

Zdradzę Wam jeszcze, że to nie jedyna niespodzianka od pisarki, na końcu znajdziemy listę czytelniczą, z powieściami, po które warto sięgnąć po przeczytaniu Beach read. Myślę, że chętnie coś z niej przeczytam w czasie wakacji. A drugim dodatkiem są pytania, które warto sobie zadać po przeczytaniu. Lubię takie niespodzianki w książkach :). 

Co myślicie? To historia dla Was?

Małe podsumowanie:

  • Czytało mi się bardzo dobrze i szybko,
  • To dobra lektura, która zaprasza nas do refleksji,
  • Bohaterowie są wykreowani ciekawie, są bardzo realistyczni,
  • Zawiera wiele pięknych myśli.

Powieść jest obecnie w świetnej cenie :D
Polecam też inne tytuły literatury dla kobiet. 

Paulina_Possi 





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).