Podsumowanie sierpnia 2022

 



Dzień dobry, gdy zadzwoni pierwszy dzwonek w szkołach, ma się wrażenie jakby zaczęła się jesień.

Kiedy minął sierpień? Zupełnie nie wiem, przeleciał mi przed oczami i nie zdążyłam się nawet w nim zaaklimatyzować. 

On przeminął. Nastał wrzesień... Ostatnie powiewy lata i pierwsze tęsknoty za nim. 

No dobra dość smętów, podsumujmy czytelniczo sierpień. 

Pozycji różnej długości i gatunku, ale w tym miesiącu 10 :D, więc jestem zadowolona!


  1. Sabine Laplane Brat Roger z Taize. Rozumieć sercem, Wydawnictwo eSPe, 10/10, lit. religijna,
  2. Eric-Emmanuel Schmitt Trucicielka, Wydawnictwo Znak, 10/10, lit. piękna,
  3. Maria Nurowska Nakarmić wilki, Wydawnictwo W.A.B., 9/10, lit. obyczajowa,
  4. Maria Nurowska  Requiem dla wilka, Wydawnictwo W.A.B.,7/10, lit. obyczajowa,
  5. Karina Krawczyk O dwóch psach i jednym kocie Mój  oraz innych cudnych ludków, patronat medialny, Studio Wydawnicze Million, 9/10, lit. młodzieżowa,
  6. Toshikazu Kauaguchi Zanim wystygnie kawa, Wydawnictwo Relacja, 10/10 i to chyba nr. 1 w tym miesiącu. Bardzo mnie zainteresowała, czekam na drugi tom! lit. piękna,
  7. Adrianna Katarzyna Kacińska Jestem, żyję, istnieję - autobiografia, Wydawnictwo Psychoskok, biografia, 10/10, e-book,
  8. Autor zbiorowy Gigant 5/2017 Pożeracz Planet, Komiksy o Kaczorze Donaldzie, komiks 8/10,
  9. Haruichi Furudate Haikyu! #2 - manga 8/10,
  10. Eric-Emmanuel Schmitt Oskar i Pani Róża (drugi raz w tym roku). 

Na pierwszym miejscu Zanim wystygnie kawa - to niesamowita książka, która pozostawia za sobą dużo pytań i zmienia trochę patrzenie na czas, lata. Inne spojrzenie niż w literaturze europejskiej. Coraz bardziej pociąga mnie literatura japońska. 


Na drugim Maria Nurowska i Nakarmić wilki pierwszy tom dylogii. Mocna, z dreszczykiem i niesamowitymi opisami gór, wilków, lasu. Zakochałam się w tym klimacie, obudziła się we mnie moja fascynacja wilkami i wyciągnęłam z półek książki o wilkach, o instynktach drapieżników i kupiłam reportaż na ten temat. To gdzieś we mnie drzemało, a jedna powieść to uruchomiła. Także jak coś będzie we wrześniu o wilkach to proszę się nie dziwić. 


Na trzecim ex aequo 

Adrianna Katarzyna Kacińska Jestem, żyję, istnieję - autobiografia, bardzo poruszająca i odważna autobiografia autorki. Po takich wyznaniach docenia się wiele rzeczy w swoim życiu. I mój ulubiony autor Eric-Emmanuel Schmitt Trucicielka nie wiedziałam, że pisarz potrafi stworzyć tak spójne i mocne opowiadania, w których tak pięknie nawiązuje do świętych i Biblii. Więcej nie zdradzam. 

 

I na koniec. W tym roku przeczytałam po raz kolejny Oskara i Panią Różę, uwielbiam tę książkę, ale tym razem moja refleksja po... bardzo mnie zdziwiła. Za każdym razem dostrzega się więcej w tej powieści lub coś innego. Tym razem, stwierdziłam, że jest brutalna. 

To chyba tyle z podsumowania. A jak Wasz sierpień? 

 

Mam zaczęte jeszcze trzy książki, które myślałam, że skończę, ale coś nie wyszło. 

 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).