Biały jeleń i inne opowiadania –Irena Foremnik

 

Autor: Irena Foremnik
źródło
Tytuł: Biały jeleń i inne opowiadania
Wydawnictwo: Borgis
Gatunek: literatura polska/ opowiadania/ felietony 
Strony: 104 (e-book) 67
Data wydania: 2020
Ocena na Nakanapie.pl : 7,0
Ocena na Lubimy Czytać.pl : 7,5
Moja ocena: 7/10
Dostępna na stronie wydawnictwa Borgis klik








"Zagłębiając  się  intensywnie  w świat  wirtualny  – a tak  dzieje  się  codziennie  w naszym  życiu  – stajemy  się  coraz  bardziej  obcy  rzeczywistości,  która  nas  otacza,  szczegóły  nam  umykają  i zastępujemy  je  kolejną  fikcją".


Dla tej oto niewielkiej książeczki zarwałam noc, ale co ważne, było warto. 

Z książką zapoznałam się dzięki Kasi z profilu Siedzę w książkach, poleciła i bardzo mnie zainteresowała. Mam pakiet Legimi, więc zaraz zaczęłam poszukiwania i tak przepadłam. 


Opis

Ta niezwykle mała książka to zbiór opowiadań, refleksji o życiu autorstwa Ireny Foremnik. 
Wydana nakładem wydawnictwa Borgis. Znajdziemy w niej opowiadania o życiu, dotyczące piękna natury, niesamowitości pór roku, trochę o pracy myśliwych i leśników, co było dla mnie bardzo interesujące. Są też rzeczy, bardziej przyziemne. Bardzo ujął mnie tekst Pani Ireny o wulgaryzmach i o badaniu, jako mówi autorka, cycków. Myślę, że to fragment, który powinna przeczytać każda kobieta, bo to sprawa ważna i poważna. A nawet ratująca życie! Trzeba docenić wrażliwość i odwagę autorki do dzielenia się z innymi swoimi doświadczeniami, refleksjami i poglądami na niektóre sprawy. 

Opinia

Bardzo trudno było mi się oderwać od książki, dlatego zarwałam nockę. Myślę, że potrzebna mi była taka książka i wielu z Was powinno w niej znaleźć coś dla siebie. Część z tekstów autorki można by było czytać wedle porządku pór roku, są takie mówiące o wiośnie i o zimie. Możemy odkrywać w nich piękno natury i świata. Podoba mi się w niej też, że autorka nie boi się mówić tego, co myśli. Poddaje też wiele spraw do zastanowienia się nad nimi. I to, co przykuwa moją uwagę równie mocno to świadectwo wiary, które autorka przekazuje w swoich opowiadaniach. Czuć w nich harmonię ze światem i pewną symbiozę do jakiej człowiek może dojść. 
Bardzo dobra książka, lekka, mądra i refleksyjna. Dobra do przeczytania "na raz" i tak, gdy najdzie nas ochota. Warto się nią zainteresować, by wyjść na chwilę poza zakrzyczaną, wirtualną rzeczywistość i znaleźć w przyrodzie przyjaciela. Podziwiając niesamowite piękno natury, które pozwoli nam się zresetować, odpocząć i zwolnić. 

"Ostatnio  usłyszałam  ładną  sentencję:

„Żyjemy,  żeby  pomagać  innym”.

Można  się  z tym  zgadzać  lub  nie,  ale  ja  myślę,  że  tak  właśnie  jest.  Jesteśmy  społeczni,  potrzebujemy  drugiego  człowieka…  w czasie  pandemii  widać  to  jak  na  dłoni.  Kiedy  musimy  przebywać  w odosobnieniu,  dostrzegamy,  jak  bardzo  brakuje  nam  ludzi  wokół  nas".

Jednym słowem: WARTO!

Paulina_possi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).