Ty jesteś marką

 Autor: Ks. Piotr Pawlukiewicz 


Tytuł: Ty jesteś marką.
Wydawnictwo: RTCK 
Gatunek: literatura religijna
Strony: 184
Data wydania: 15.11.2019
Ocena na Nakanapie.pl : 8,0/ 10
Ocena na Lubimy Czytać.pl : 7,6 / 10
Moja ocena: 8/10

Zobacz film mówiący o książce



Po książkę sięgnęłam dzięki poleceniu mojej koleżanki – Marysiu, dziękuję za polecenie!

Opinia i opis 

Książka księdza Piotra Pawlukiewicza bardzo mnie zaskoczyła.  
Nie myślałam, że w tak prosty sposób można pisać o wielu ważnych sprawach.  
O miłości do drugiego człowieka, która prawdziwie świadczy o byciu chrześcijaninem.  
Nie wystarczy znać formułki by nim być, trzeba świadczyć o tym w codzienności.  


Człowiek rodzi się w relacjach. Niestety, hasłowe, zdawkowe rozmowy sprawiają, że się nie rozwijamy. Pamiętajcie takie hasło: Kochać to znaczy patrzeć w tym samym kierunku? O to właśnie chodzi.

P.Pawlukiewicz, Ty, jesteś marką, s.101.

Po przeczytaniu tego rozdziału, zaczęłam się zastanawiać ile w mojej postawie jest prawdziwego chrześcijaństwa, czy moja codzienność świadczy o wierze? O Jezusie? Nie wiem, trzeba się zastanowić i poprzyglądać sobie samemu. To nie jest nic prostego. Wydaje mi się, że z tego powodu ks. Pawlukiewicz do tego nas prowadzi, by podjąć trud ocenienia siebie i swoich zmagań. Być obiektywnym wobec siebie i nie szukać usprawiedliwień – to coś, co mnie osobiście sprawia trudność, nie znaczy to że nie spróbuję. 

Poszukiwanie wiary

Do odszukania prawdziwego piękna wiary warto się pozginać, poprzechylać, stanąć na głowie, przysiąść nad książką swojego życia, przyjrzeć się słowom Pana Boga, które przez Biblię do nas skierował. Warto czuć wiarę sercem i duchem, a nie regułą.
Wiara to przykazania, ale i miłość bliźniego, o której mówił Jezus, Jan Paweł II, 
w książce mówi i podkreśla wielokrotnie ksiądz Pawlukiewicz. 

Co jeszcze znajdziesz?

W książce znajdziemy wiele sytuacji, świadectw miłości, więc nie jest to książka czysto-teoretyczna.  Z tego co zapadło mi w pamięć to zachowanie zdradzonej kobiety, która nie opuściła swojego męża, która potrafiła przebaczyć mężczyźnie i sama przyjrzała się sobie. Ten rozdział bardzo wiele mi uświadomił. O nasze relacje trzeba wytrwale walczyć i je pielęgnować, jeśli zależy nam na bliskich, na rodzinie i na przyjaciołach.  I musimy pamiętać, że bez Boga, te relacje nie są tak silne. Bez miłości są słabe i mogą się rozpadać. A tego nie chcemy, prawda?

Co mi się jeszcze podobało?

Podobało mi się w niej również, to że ksiądz Pawlukiewicz pisze w taki sposób, że nie można oderwać się od książki.  Połączył temat poszukiwania swojej marki i lekkość języka, prostotę przekazywania ważnych informacji i osobiste doświadczenia, cytaty, historie osób trzecich. Porusza? 

Tak, mnie zdecydowanie poruszyło! Dlatego polecam! 

Ocena końcowa

zalety:
Po pierwsze lekkość językowa,
"rozmowa" o rzeczach trudnych, w przystępnej formie.
Po trzecie świadectwa, 
cytaty, historie,
krótkie, wciągające rozdziały.

Przede wszystkim musicie pamiętać, że ta książka zabierze Was prze duchowe lustro, żebyście się sobie poprzyglądali. 
Nic dodać, nic ująć – polecam! 
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/10


Recenzja do przeczytania również na blogu: Biblijny Coaching 

Paulina_possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).