Spełnione marzenie


Dzień dobry, dziś trochę inny post. 

Taki krótki wpis, jak z pamiętnika, dziennika. 


Nawet najmniejsze spełnione marzenia cieszą, swoje wypowiedziałam kilka lat temu. Cierpliwie czekało i spełniłam je razem z mamą. 

 

Lubię teatr, w nim widać więcej niż na ekranie. Tu nikt nie zagra dubli, w tym momencie, w tej chwili. Ta scena będzie taka, w zależności od aktora, od jego samopoczucia i tego jak wyczuje postać. Ma na to wpływ również i scenarzysta/ reżyser. 

To jest teatr, żywa tkanka, która żyje i ożywa w tej danej chwili. A osoby dramatu stają przed twoimi oczami. Magia... tu i teraz. 

***

W szóstej klasie szkoły podstawowej czytałam Fredrę po raz pierwszy. Mieliśmy Zemstę, wtedy ubawił mnie autor właśnie ją, zdobywając serce kilkuletniej dziewczynki. Można być zadziwionym, że taki dzieciak wciągnął się w dramat, napisany w epoce romantyzmu, a sięgający jak jego twórca w czasy oświeceniowe.


Tak, Fredro zdobył mnie jako czytelnika, chociaż minęły wieki od czasu stworzenia tej komedii. Zemsta zapisała się w mojej głowie bardzo dobrze, cała odgrywała się w mojej wyobraźni. 

W tamtym czasie to zamiłowanie na jakiś czas zamilkło. 


***


Po kilku latach przeczytałam ponownie jego dramat i też mnie ubawił. 

Na studiach fascynacja ożyła i gdzie mogłam to wyszukiwałam dramatów autora i z zainteresowaniem czytałam. Ale wiedziałam też jedno, to o nim napiszę pracę na studiach. 

Napisałam, efekt niestety nie był zadowalający, ale Fredo w moim życiu mola książkowego wciąż zajmuje wyjątkowe i ważne dla mnie miejsce. 

***

Nadal uwielbiam jego utwory, wnikliwe spojrzenie na nasze ludzkie charaktery, przywary i szalone pomysły. Mimo że różnią nas epoki, funkcjonowanie w świecie itp., to jego komedie wciąż są aktualne i mam marzenie żeby zainteresować innych jego twórczością. 

 

Co zaś się tyczy spełnionego marzenia!

Byłam  na spektaklu i oglądałam ukochaną Zemstę, w interpretacji, reżyserii Krzysztofa Jasińskiego i aktorów. I zobaczyłam naprawdę świetnie przygotowany spektakl i to wszystko z trzeciego rzędu. Usłyszeć ukochane fragmenty na żywo, cudne doświadczenie! ♥️


Hmm... może napiszę jakąś krótką opinie na temat tego spektaklu. 


Kiedy byliście ostatnio w teatrze?


Paula




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).