#2 Cytatowo

 



Cytaty pochodzą z powieści Promyczek Kim Holden, w Polsce wydanej po raz pierwszy w 2016 roku.


,,To znaczy, w naturze człowieka leży zapełnianie psutej przestrzeni, a lista tego, czym można ją wypełnić jest długa, czasem to coś dobrego, czasem złego. Mam przeczucie, że ona poświęca czas rzeczom, pieniądzom, dobrom materialnym. Znajduje się w punkcie, w którym pragnie więcej i zapomina się o tym, by być wdzięcznym za już posiadane dobra". s. 13

🌞

,,Przypominam sobie, że zakwasy nie oznaczają bólu, tylko życie. A życie jest boskie. Każdy jego dzień, minuta, sekunda". s. 35

🌞

,,Jako nastolatka nigdy się nie malowałam, nie suszyłam włosów, nie używałam prostownicy. Prawdę mówiąc, nawet gdybym mogła jej użyć, nie wiedziałabym co z nią zrobić. W trzeciej klasie szkoły średniej koleżanka postanowiła zrobić mi makijaż i wyprostować włosy. Z tym całym gównem na twarzy czułam się jak w masce. Nie lubię spoglądać w lustro i widzieć tam kogoś innego. Wolę w odbiciu dostrzegać starą, zwyczajną Kate". s. 36

🌞

,,Podchodzę do radia, przy pracy potrzebuję muzyki. Do diabła, potrzebuję jej nieustannie, zwłaszcza gdy coś robię. Muzyka stanowi moje sedno. Jest czystą emocją, a ja potrzebuję takiego dopalacza". s. 46

🌞

,,Tak to już jest. Trzeba być wdzięcznym za to, co się ma". s. 59

🌞

,,W jej głosie słyszę miłość. Jestem szczęśliwa, widząc coś takiego. To rzadkie. Ludzie zazwyczaj nie mają czasu, by tego szukać. Albo zbyt łatwo rezygnują. Albo gdy to posiadają, nie wiedzą, jakie jest cenne". s.151

🌞

,,Cały budynek mógłby wylecieć w powietrze, a ona by tego nie zauważyła. Podziwiam takie skupienie. Czytanie jest ucieczką od prawdziwego świata. Wszyscy go czasem potrzebują, by pozostać przy zdrowych zmysłach". s.193

🌞

,,Wow, tego się nie spodziewałam. Nie żebym uważała, iż nie jest na tyle mądry. Chodzi mi o to, że jest cichy. Jest obserwatorem. Tacy ludzie zawsze są inteligentni". s. 219

🌞

,, –  Sam bym się nigdy nie zdecydował. Podziwiam twoją spontaniczność, Katie. Ja tak nie potrafię.
Szturcham go łokciem w ramię.

– Przykro mi to mówić, ale właśnie to zrobiłeś. Nie przeżyłabym najpiękniejszych chwil życia, gdybym nie była spontaniczna. Szczerze mówiąc, staram się nie myśleć zbyt wiele o przyszłości. Jestem wielką fanką chwili obecnej.

– A ja zawsze myślę o przyszłości – mówi, nagle poważniejąc. – Nie mogę sobie pozwolić, by tego nie robić.

Mam tylko przyszłość. 

– Czasami przyszłość jest przereklamowana. I przerażająca.

– Nie dla mnie.

– Nie mówię, że nie powinieneś realizować celów i spełniać marzeń. Po prostu nie rezygnuj z tego, co dzieje się teraz, dla nieznanej przyszłości. Może ominąć cię wiele szczęścia, kiedy będziesz czekał na lata, które mogą nigdy nie nadejść. Nie trać czasu, bo przegapisz chwilę obecną, a przyszłość wcale nie jest taka pewna". s. 233-234

🌞

,,Boję się o jego stan. Niepokój ten sprawia, że chciałabym odejść, ale nie mogę. Nie potrafię. Nie dlatego, że będę miała wyrzuty sumienia, ale dlatego, że czasami człowiek potrzebuje drugiej osoby". s.315

🌞

,,Opieram głowę o ścianę i skupiam się na odczuwaniu jego bliskości. Dotyk jest niedoceniany, a przecież jest podstawową potrzebą człowieka". s. 315

🌞

,,[...] Zaufanie i moje serce są połączone. Jeśli wam zaufam, wpuszczę was do swojego serca. Uwierzę, że mnie nie skrzywdzicie". s.365

🌞

,,Nasza przyjaźń znaczy dla mnie więcej, niż jesteś w stanie pojąć, jednak w życiu na nic nie ma gwarancji, Gus". s. 439

🌞

,, – Właśnie o to chodzi w życiu, o ludzi i zachody słońca. Zwłaszcza o ludzi [...]". s. 517

🌞



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).