Znać lub nie znać Jezusa

 


Cześć, 

dziś zaproszę Was na recenzję książki: Znać lub nie znać Jezusa Ks. Arcybiskupa Grzegorza Rysia. 

Ostatnio wzięłam ten tytuł do ręki, bardzo spontanicznie, gdy robiłam porządki i przekładałam książki. Usiadłam i zaczęłam czytać, bardzo mnie wciągnęła. Czytało mi się bardzo dobrze, jednocześnie sporo też moja głowa przetwarzała w trakcie lektury. Za co bardzo cenię takie publikacje. 

Opis:

 Znać lub nie znać Jezusa, to niewielki pod względem grubości zbiór wypowiedzi Arcybiskupa, z homilii, z rekolekcji, pielgrzymek, konferencji i wielu innych wydarzeń. Jest ich kilka w danym rozdziale, zebrane z lat 2016-2019 i skupione wokół tematu relacji człowieka z Panem Jezusem. Jest siedem rozdziałów, każdy wprowadzony został odpowiednim fragmentem/cytatem z Pisma Świętego. Wśród nich znajdziemy takie: 

  • Spotkać Mistrza,
  • "Ty masz słowa życia",
  • Zaangażuj się w Kościół,
  •  Święty, Powszechny, Apostolski,
  • Zmienić myślenie, 
  • Boże Błogosławieństwo,
  • Oto trwają te trzy.
Każdy z rozdziałów ma swoje podrozdziały, których tytuły sięgają do Pisma Świętego, można powiedzieć, że są nim inspirowane. Jedne teksty są krótsze, inne dłuższe. Wszystkie zaś czyta się bardzo przyjemnie, dobrze i jak ktoś potrzebuje, to i szybko. Przy danym temacie są podane cytaty z Pisma Świętego, do których nawiązuje wypowiedź. Za wydanie, trzeba przyznać dużą 5 na 5 :D. 

Opinia:
Spontaniczna lektura okazała się dla mnie niesamowitym wyborem, książka była mi w tej danej chwili potrzebna. Do tego by w pewnych kwestiach podziałać, a inne przemyśleć, do tego by pójść krok dalej, ale również podtrzymać żar z Areny Młodych. To był piękny dzień i piękne spotkanie wielu młodych z Bogiem. 
Bardzo przyjemnie zgłębia się Słowa Pisma Świętego, z wprowadzeniem Arcybiskupa. To czasem bardzo pomaga, w zrozumieniu tego, co dane nam usłyszeć od Pana.  I (chyba) wolno mi tak rzec, zachęca do częstszego sięgania po Biblię. 

Bardzo Wam polecam, żebyście poczytali. Może akurat odkryjecie w niej coś, czego potrzebujecie.

Mogę Wam tylko jeszcze na koniec przekazać, że mam kilka ulubionych fragmentów: te o miłości i przebaczaniu bardzo mnie wciągnęły. 


Książka nie ma przyznanej oceny w skali 1-10, ponieważ moim zdaniem przy niej, to taka skala jest niewymierna. 

Paulina_Possi 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).