"Oddać serce" – Lindsay Harrel


Autor: Lindsay Harrel
Tytuł: Oddać serce
Tytuł oryginalny: The Heart Between Us: Two Sisters, One Heart Transplant, and a Bucket List
Wydawnictwo: Dreams
Tłumaczenie:  Renata Czernik
Gatunek: literatura obyczajowa
Strony: 368 (e-book 330).
Data wydania: 10.09.2019
Ocena na Nakanapie.pl : 8,5
Ocena na Lubimy Czytać.pl : 7,4
Moja ocena: 10/10

"Siostra patrzyła na nią szeroko otwartymi oczami, z ogromnym zaciekawieniem.
– Więc dlaczego się tak boję?
– Myślę, że bycie silnym nie oznacza, że nigdy się nie boisz – zaczęła Crystal, ostrożnie dobierając słowa.
– Oznacza to, że mimo strachu i leków stawiasz czoła wyzwaniom".




Już nie pamiętam kiedy czytałam książkę, która tak skradła moje serce. Pochłonęłam ją w jeden dzień, a właściwie to ona pochłonęła mnie. Wzięła całą, chłonęłam strona po stronie. I wiem jedno, egzemplarz musi się znaleźć w mojej biblioteczce. Myślę, że to powieść, do której się wraca. Do całości, do poszczególnych fragmentów. To taka historia, która może nas uskrzydlać, napędzać do działania i obiektywnego spojrzenia na życie.  To trochę taka powieść jak Twoje fotografie, zostaje z nami, jak dobra przyjaciółka, towarzyszka. 

Zarys fabuły: 

Oddać serce  to historia dwóch sióstr: Megan i Crystal Jakobs. 
Megan przez lata chorowała, marzyła o zdrowym sercu, podróżach, o tym wszystkim czego nie mogła robić. Dzieciństwo spędziła w szpitalu. Jej siostra bliźniaczka mogła robić wszystko: uprawiać sporty, szaleć z przyjaciółmi, studiować, podróżować. 
Kiedyś kobiety łączyła niezwykła więź i przyjaźń... a teraz to wszystko zakopało życie. Życie spowodowało, że przestały się rozumieć. Jedna z nich nie mogła rozumieć tej, która żyła. Druga tej, która nie wiedziała, co dalej. 
Megan po przeszczepie bała się żyć, bała się sięgnąć po swoje marzenia, pracowała jako pomocnik biblioteczny. Ukryła się ze swoim życiem przed strachem. Crystal zamknęła się w kokonie szczęśliwego życia w wielkim mieście.

Pewnego dnia – pojawia się szansa, kiełkujące marzenie, które zmieni wszystko.
Jedna decyzja potrafi zmienić całe życie. Megan spotka się z rodziną dawcy, otrzymuje pamiętnik tej osoby i listę rzeczy do zrobienia...

Opinia: 

Przeczytałam w życiu już trochę powieści obyczajowych i młodzieżowych, które opisują życie bohatera, który uzależniony jest od choroby itp. Obawiałam się, że i tę książkę mógłby dotknąć schemat, jej poprzedniczek. Na całe szczęście nie znajdziecie tu schematów. Lindsey Harrel stworzyła niezwykłą i bardzo klimatyczną powieść, która robi wrażenie. I jak już mogliście przeczytać we wstępie; niesamowicie wciąga, bardzo szybko. Książka ma ważne przesłanie i przypomina nam, że warto żyć każdego dnia pełną parą. To przyjemna lektura, która gdy jest nam ciężko, potrafi przenieść nas do doświadczeń bohaterek, ale i pokolorować szarość naszych doświadczeń.  Myślę, że jest ona dobra, dla każdego kto szuka przyjemnej książki, takiej, która doda odrobinę nadziei i koloru. 

Polecam i zachęcam do przeczytania! 

Paulina_Possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).