Arena Młodych 2020 i Arena Rodzin 2020

Cześć Moi drodzy, 
dziś zapraszam na relację z Areny Młodych i Areny Rodzin. Opiszę je z dwóch perspektyw: uczestnika i wolontariusza :). 
Będzie też trochę zdjęć   miłego oglądania i czytania. 



Arena Młodych    ewangelizacyjne spotkanie dla młodych organizowane po raz trzeci w łódzkiej Atlas Arenie.
Dzień I

Pierwszego dnia mieliśmy okazję zobaczyć inscenizację Salezjańskiego teatru "Beznazwy", grupa przedstawiła scenę z Pisma Świętego. Ukazywała ona człowieka splatanego grzechem, zagubionego
 i rozrywanego przez zło. Każdy z nas mógł utożsamić się z bohaterami przedstawienia. 

Razem z Abp. Rysiem mieliśmy okazje rozważać fragment Mk 5, 1-20. 
Po słowie Arcybiskupa, każdy z nas miał czas na to, by zastanowić się co w naszym życiu jest naszym legionem, co sprawia, że odchodzimy od Boga. 
Wolontariusze rozdawali nam karteczki i ołówki na nich mogliśmy wypisać to, co nas boli. Co nas więzi, niszczy. 
Każdy miał okazję na osobiste spotkanie z Panem Jezusem. Podczas adoracji, spowiedzi czy modlitwy wstawienniczej. Każdy z nas mógł oddać swoje słabości Tacie, każdy mógł przyjść. 

Dla mnie to był niezwykły czas, który dał mi nowe siły, naładował baterie. Otrzymałam uśmiech, radość. Czuję się jak nowa, mam ochotę skakać i budzić w innych dzieci! Te do których należy każdy z nas. Ja i Ty niezależnie od tego ile mamy lat. Mamy Ojca, który nad nami czuwa. Jest obok!




A wiecie co jest najpiękniejsze?

Zjednoczenie tylu młodych (ok. 13-14 tysięcy młodych), w jednym miejscu wychwalało Boga!
Tańcząc, śpiewając, modląc się głośno, cicho lub głęboko w sercu. Wszyscy razem, choć każdy z nas jest inny. Jesteśmy w różnych miejscach w życiu, różnie okazujemy emocje. Byliśmy razem! Nie było podziałów itp. Była jedność, która niesie serce do góry. Bądźmy razem!

Narodził się też w serduchu pomysł! Jest nim wyzwanie Wielkopostne dla mnie i dla Ciebie.
Chcę Cię zaprosić do odmawiania Koronki każdego dnia przez cały post.
Jedna intencja na tydzień. 
Więcej informacji i pytania @wiara_bog_i_my @corka_jedynego_boga

 
Kalendarz do akcji
 Na koniec dziękuję za spotkanie Marysi i Oli, za wspólne przeżywanie Areny Młodych. 

Dzień II 
 Drugiego dnia też rozważaliśmy fragment z Ewangelii Marka. 
Byliśmy świadkami pięknego, mądrego i inspirującego przedstawienia "Jestem do Niego podobny". 
Sceny mówiły o człowieku, który wybrał niewłaściwą ścieżką, poddał się złu. Jednak Jezus go uzdrawia, wyciąga do niego rękę, obmywa go z grzechu. 








Przedstawienie bardzo mnie wzruszyło. Myślę, że wiele osób poruszyła inscenizacja, myślę, że mogli odnaleźć siebie, że to pomogło im przejść wewnętrzne bariery. Sama nie raz ich dotykami i tez czasem "cykam" się spowiedzi. Wiem jednak że zawsze warto iść i wygrać ze swoimi słabościami. 
TATA jest i czeka! 
 
Szukaliśmy swojego imienia. Mieliśmy okazję złożyć swoją intencję, podziękować, poprosić. 
Oczywiście był czas na modlitwę, spowiedź, modlitwę wstawienniczą. 
A na zakończenie: EUCHARYSTIA !

Piękniejszego zakończenia nie można sobie wyobrazić. 

Cała rozśpiewana hala, rozśpiewane, roześmiane dusze. Energia jaka towarzyszyła Mszy Świętej jest nie do opisania! Pomysł z obmyciem oczu i przyjęciem białej szaty poruszył mnie jeszcze bardziej. Poczułam wtedy, że wszystkie mury opadły, poczułam, że prawie mogę latać :D. 
Nie potrafię tego opisać, to trzeba jedynie przeżyć. Moje słownictwo jest zbyt ubogie. 

Arena Rodzin 


Kilka godzin później odbyła się Arena Rodzin.
Na niej byłam, ale już winnej roli – wolontariusza. 

I to jest rola, którą lubię bardziej. Być malutką częścią takiego pięknego wydarzenia jest pięknym darem, wspaniałym doświadczeniem i okazją do poznania nowych osób. 
Miałam okazje poznać wspaniałą ekipę, z którą mogłam pogadać, pośmiać się i co najważniejsze pomagać. To było coś pięknego. Mam nadzieję do zobaczenia! 





Arena Rodzin jest inna niż Arena Młodych.
Po pierwsze jest podzielona. Dla dzieci są specjalne zajęcia, dorośli mają czas na przeżywanie Areny. Pierwszym punktem programu był taniec. Były również świadectwa małżeństw. @poczatekwiecznosci  Słowo Arcybiskupa, spowiedź, modlitwa wstawiennicza, adoracja. Były też specjalne zadania dla małżonków. 
Było pięknie!



Wszystkie zdjęcia w poście są mojego autorstwa. Do autorów innych zdjęć odsyłam poniżej ⬇️


Relacje: 

Strona Archidiecezji Łódzkiej 

Arena Młodych 



Polecam też zaglądać na Instagramowe konta. 

Chwała Panu !!

Paulina_Possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).