Bob



Rebecca Stead wydała kilka książek, wszystkie, które przetłumaczono na język polski – znam. I uważam, że są to świetne i ciekawe powieści młodzieżowe. Większość została wydana przez Wydawnictwo IUVI. Jest w nich doza tajemniczości, piękna i wrażliwości na świat oraz drugiego człowieka. To "coś" bardzo cennego w książkach. Ostatnio wzięło mnie na poszukiwania tego, czy wyszło coś jeszcze spod pióra autorki. I miałam to szczęście, że znalazłam właśnie informacje na temat tej powieści. W Polsce książkę wydało Wydawnictwo Kobiece. Historia Boba i Livy, to powieść napisana w duecie z Wendy Mass, z pięknymi ilustracjami Nicholasa Gannon'a. Zainspirowana poprzednią książką, bardzo chciałam poznać następną. I w ten sposób kupiłam tę. Ściągnęłam e-booka i zaczęłam czytać. I przyznaję, że jestem oczarowana tą historią. Jest przeurocza i pięknie napisana. Gatunkowo można ją zaliczyć do powieści dziecięcej, może nawet troszeczkę do młodzieżowej, ale to raczej dla tej młodszej młodzieży.

Opis:
Głównymi bohaterami są Livy i Bob. Dziewczynka po kilku latach, wraz z mamą i młodszą siostrą lecą do Australii. Mają odwiedzić babcię, która właśnie tam mieszka, a Livy  przez kilka dni ma być u niej w domu. Podróżując, do dziewczyny wracają mgliste wspomnienia tamtego miejsca, domu babci i dawnych doświadczeń. Czuje jednak że w tym wszystkim jest coś, o czym powinna pamiętać, ale nie pamięta.
Gdy pojawia się w domu babci i wchodzi do swojego pokoju, ujawnia się ktoś.
Bob.
A wraz z nim powraca stara tajemnica. Czy bohaterom uda się ją rozwikłać?

To powieść, która od samego początku wciąga i zaczyna interesować czytelnika. Poznajemy perspektywę obojga bohaterów, raz widzimy wydarzenia z perspektywy Livy, a innym razem z Boba. Ta podwójna narracja to świetny pomysł. Przybliża odbiorcy wydarzenia i uzupełnia luki, które skrywają w sobie nutkę tajemnicy. Mnie niesamowicie uroczyła i sprawiła mi niezwykłą przyjemność. Książka będzie idealnym prezentem i myślę, że może rozkochać w czytaniu. Do tego jest to z pewnością powieść z przekazem, która w piękny sposób pokazuje piękno przyjaźni.
Polecam!

Zapraszam na stronę jednej z autorek: Rebecca Stead

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).