,,Gdy tu dotrzesz" Rebecca Stead

Autorka:  Rebecca Stead
Tytuł: ,,Gdy tu dotrzesz"
Tytuł oryginalny: When You Reach Me
Wydawnictwo: IUVI
Tłumaczenie: Krystyna Kornas
Gatunek: literatura młodzieżowa
Strony: 228
Data wydania: 25.10.2017


Dziś chciałabym Wam zaprezentować książkę, która  w ostatnim czasie zrobiła na  mnie ogromne wrażenie. Jest to moje drugie  spotkanie z twórczością autorki.

"Gdy tu dotrzesz" to młodzieżówka, która opowiada o przyjaźni Mirandy i Sala.  Życie dziewczyny skomplikowało się po niezrozumiałym  zdarzeniu, którego ofiarą stał się jej przyjaciel. Pewnego razu chłopiec obrywa bez powodu od nieznajomego i od tego momentu zupełnie unika towarzystwa Mirandy.  To niejedyne komplikacje.  Zniknął również zapasowy klucz do mieszkania, który mama dziewczyny pozostawiła w skrytce "na wszelki wypadek". Jakby tego było mało przyjaciółka Sala zaczyna otrzymywać dziwne liściki. 

"Zjawię się, żeby uratować życie Twojemu  przyjacielowi i sobie.
Proszę Cię o dwie przysługi.
Po pierwsze, musisz do mnie napisać list".



W głowie bohaterki rodzi się wiele niepewności, trudno jest jej podjąć decyzję... . Oczywiście mogłaby zignorować tajemnicze wiadomości, gdyby nie fakt,że nieznany korespondent wie rzeczy, o których nie powinna wiedzieć żadna osoba. Doskonale przewiduje przyszłość... . Wybór dziewczyny jest decyzją o ... . Oby nie było za późno.


"Człowiek, który się śmieje, był na swoim zwykłym miejscu: trenował kopniaki, wymachując nogą w stronę ulicy. Kiedy nas zobaczył, wrzasnął: "Bystry dzieciak!". Ale kiedy szłam z mamą, czułam się inaczej, jakbym była szczelnie owinięta kocem".

Książka Rebeccki Stead jest świetną lekturą na jesienno-zimowe wieczory.
Po pierwsze jest wiele zabawnych wątków, które są doprawione świetnymi dialogami bohaterów.
Po drugie książka świetnie oddziałuje na naszą wyobraźnie i zabiera nas do życia Mirandy.
Po trzecie autorka nadaje historii niezwykły wymiar i charakter, do tego szczyptę tajemnicy i dochodzimy do wyśmienitego połączenia.  Łączy w sobie młodzieżową literaturę z dodatkiem kryminalnym i zagadkowym. Co dwukrotnie zwiększa przyjemność lektury. Mnie porwała, zabawiła i zaskoczyła. Podejrzewałam różne warianty i zakończenia, jednak tych wydarzeń nie przewidziałam.  Naprawdę warto poznać tę historię.

Książkę polecam głównie młodszym czytelnikom i młodzieży, przy tej powieści można się świetnie wybawić, ale i też można zamienić się w detektywa i spróbować rozwiązać zagadkę.  Myślę, jednak,że każdy może sięgnąć po "Gdy tu dotrzesz".


Za książkę dziękuję Wydawnictwu IUVI

Possi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).