Paulo Coelho ,,Być jak płynąca rzeka"

       Pewnego dnia byłam na zakupach, jak zawsze zerknęłam na regały z książkami.
Przeglądałam różne pozycję, jednak ta od razu przyciągnęła mój wzrok. Początkowo stwierdziłam,że nie mogę jej kupić, ponieważ ma dużo innych do przeczytania. Jednak "coś" z mojego wnętrza mówiło mi weź ją. Da Ci tak wiele, odkryjesz coś nowego. ( Prawdopodobnie to była intuicja).
 Oczywiście kupiłam!  Nie żałuję!  
     A dokładnie chodzi o tytuł: ,, Być jak płynąca rzeka ... " autorstwa Paula Coelho.  

Autor: Paulo Coelho
Tytuł: ,,Być jak płynąca rzeka"
Tytuł oryginału: ,, SER COMO RIO QUE FLUI
Język oryginału: portugalski
Przełożyła: Zofia Stanisławska
Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 286

 O autorze

Źródło
Paulo Coelho - Jeden z najulubieńszych pisarzy naszych czasów.

         Książki pisarza znane są na całym świecie sprzedano ich ponad 75 milionów egzemplarzy, przetłumaczono na ok.61 języków, wydane w ponad 150 krajach.
Poza tym autor otrzymał wiele prestiżowych międzynarodowych nagród: Crystal Award przyznawaną przez Światowe Forum Gospodarcze,  Prix Lectrices d'Elle (Nagroda Czytelniczek Elle), wielokrotnie
Golden Book, Comendador de Ordem do Rio Branco, Golden Medal of Galicia, Kryształowe Zwierciadło, Rekord Guinnessa dla ,,Alchemika"  oraz wiele innych.


Od 2002 roku jest członkiem Brazylijskiej Akademii Literatury.
Autor był 6 razy w Polsce, ostatni raz 2006 roku, gdzie
spotkał się z czytelnikami w Częstochowie
z okazji 10. urodzin wydawnictwa Drzewo Babel, gdzie podpisywał  powieść ,,Zahir"

Zaw­sze trze­ba po­dej­mo­wać ry­zyko. Tyl­ko wte­dy uda nam się pojąć, jak wiel­kim cu­dem jest życie [...].                                                                             ~ Paulo Coelho~

O książce

Książka zawiera obserwacje natury ludzkiej, refleksje, autor opowiada o zwykłej codzienności, w nie zwykły sposób. Wydaje się jakby był obok i opowiadał czytelnikowi o tym, co przeżył, widział, usłyszał czy przeczytał.  Teksty napisane są w niezwykle lekki sposób, chociaż dają nam życiowe lekcje to są opisane tak jak czytało by się ciekawe opowiadanie.
Jest coś w słowach Paula Coelho co przyciąga czytającego.
Pisanie o życiu nie należy do najłatwiejszych, chociaż po przeczytaniu esejów możemy mieć odmienne zdanie. To jest prawdziwa umiejętność, a autorowi udało się to wspaniale.


To możli­wość spełnienia marzeń spra­wia, że życie jest tak fascynujące.                                                             ~,,Alchemik" Paulo Coelho ~

Opinia

Moim zdaniem książkę warto przeczytać i "otrzymać lekcję" od autora.
Kiedy odkryłam tę pozycję byłam nie  przekonana. Teraz już wiem,że było warto. Książka ta jest dla mnie zarówno odkryciem jak i przygodą.
Lekkie pismo autora przemawia do mnie, a przy okazji daje mi do myślenia, nad sobą, otaczającym nas światem.  Autor jest dla nas jak przyjaciel, który odkrywa przed nami ścieżki życia, a przy okazji czasami nas przestrzega i daje szansę na odkrywanie samego siebie.
  Bardzo bardzo polecam! 10/10
                                                                                    Possi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).