#1 CYTATOWO




 Cześć Moi Drodzy, 

wpadłam ostatnio na nowy pomysł, na blogu raz w miesiącu będzie pojawiał się nowy cykl. W tych postach będę zamieszczała cytaty z książek, które przeczytałam w danym miesiącu. Będzie ich kilka lub kilkanaście, w zależności od ilości pochłoniętych książek i od gatunku :). Myślę, że to taka zabawowa forma, ale interesująca. 


Zapraszam zatem na marcowe cytaty.


Ja, Fronczewski Marcin Mastalerz & Piotr Fronczewski



Pan Piotr Fronczewski mówił o swoich doświadczeniach z końmi i padł taki cytat: 

Są piękne i mężne. Silne i odważne. Ambitne i bojowe. Potrafią być godne. I szczęśliwe. Są dziełem sztuki i sztuką jest je dosiadać. Są wolne i mądre, bo zaufały człowiekowi i dały się obłaskawić, a człowiek uwierzył, że pomogą mu stać się wolnym. Zwyciężał razem z nimi i ginęli wspólnie. Leczyli razem rany. Człowiek dzielił się z nimi radością i rozpaczą. Pokochał je na śmierć i życie. I będzie ich oczekiwał, gdy przybędą z jeźdźcami Apokalipsy.

Koń jest fascynującym stworzeniem. Człowiek nie jest w stanie z nim wygrać, za duża różnica siły fizycznej. Można jedynie próbować się jakoś ułożyć, dogadać. Żeby podporządkować sobie konia, trzeba zdobyć jego zaufanie. Pokazać mu z jednej strony swoje zdecydowanie, a z drugiej wolę współpracy i elastyczność". s. 275


Bywa mi trudno, ale godzę się z tym. Niepewność jest przestrzenią wiary. Ona mi trochę pomaga. Ksiądz Tischner mówił, że gdybyśmy mieli wiedzę, nie potrzebowalibyśmy wiary. Rzecz w tym, że nie mamy wiedzy. [...] Dodałbym tylko jeszcze, że wiara jest ciągłym szukaniem wiary, a człowiek jest stworzony do jej poszukiwania, nie zaś posiadania". s. 334


Miasteczko głodnych dusz Thor Larsen/ Karina Krawczyk 

– Tato! Ja wiem, że wiesz, ale widzisz, to jest tak: wszyscy wiedzą, że jest księżyc, ale mało kto zdaje sobie sprawę, jak ogromną on odgrywa rolę. To on trzyma Ziemię na wodzy, by się nie kołysała, powoduje pływy, co rozciąga oceany i tak dalej". s.40.

Człowiek Boga to człowiek wolny od grzechu". s.130.

– Ludzie są jak dzieci we mgle, potrzebują wsparcia. Dać człowiekowi skrzydła, a poleci za blisko słońca. Dać człowiekowi moc nad mocami, a pomyśli, że ma rządzić światem". s.132

Bez alkoholu świat jest bardziej klarowny". s.197

Nasunęło mi się pytanie: ludzie rodzą  się źli czy to życie ich takimi czyni?". s.264


Eric-Emmanuel Schmitt Dziennik utraconej miłości

W rzeczywistości to ją chcę przede wszystkim pocieszyć, nie siebie". s.30

Znałem cierpliwość miłości, muszę odkryć cierpliwość smutku". s.31

Wierzę w moc wiary. Czy miłość by istniała, gdyby się w nią nie wierzyło?". s. 33

Gdy piszę, już nie jestem sam: żyję z bohaterami swojej historii". s. 47

Życie twórcze nie polega na dominacji, lecz na służebności. Należy dać s siebie wszystko dziełu, które pragnie się narodzić". s. 55

Filozofia bez mądrości prowadzi wyłącznie do ruiny duszy". s. 69

Niepokój o bliźniego ma dwa oblicza: czułość i nieufność". s. 123


To tylko jakaś mała część wielu ciekawych cytatów z książek przeczytanych przeze mnie w tym miesiącu. Mam nadzieję, że kwiecień będzie obfitszy. 

Kochani, co myślicie o cyklu? 

Paulina_Possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).