Audioserial "Czarne źródło" – Bartosz Szpak


Czarne źródło – audioserial Bartosza Szpaka, który możemy przesłuchać na platformie lub w aplikacji Audioteki.

OPIS

Serial ukazuje życie ludzi w przestrzeni kosmicznej w XXIII wieku naszej ery. Nie ma już życia na Ziemi, ludzie przenieśli się na orbity np. Marsa i Saturna.
Główną bohaterką jest Charlie Marlow, kobieta ma do wykonania misję, musi udać się w najdalsze zakątki ogromnej przestrzeni kosmicznej. Ma dostać się na  zewnętrzne rubieże Pasa Kuipera, gdzie ma odnaleźć znanego naukowca Kurtza, który na stacji wydobywczej pełni funkcję dowódcy.  Od niego ma wziąć całą dokumentację dotyczącą pracy na stacji i przekazać ją głównym organom.
W podróż po przestworzach nie wyrusza sama, wraz z nią podróżują: Ellis, Russeau, Pete.
W czwórkę zmierzą się z czernią przestworzy,
z człowieczeństwem, sami ze sobą. To wędrówka w głąb wszechświata i w głąb człowieka.
To nie jest prosta droga, nie dla Charlie, ponieważ w jej rękach jest życie załogi. Czekają ją trudne decyzje.

WYKONANIE

Wykonie audiobooka jest świetne, czytany przez aktorów z podziałem na role, do tego wspaniała muzyka, która w wielu momentach przyprawiała mnie o gęsią skórkę, jednocześnie tworząc niesamowity klimat, dzięki niej widziałam przestrzeń bohaterów.
Czułam to co oni. 

Charlie Marlow głosu użyczyła Pani Anna Dereszowska, która świetnie wykreowała postać głównej bohaterki. Zmiana intonacji, ukazanie nastrojów i dylematów bohaterki oddane idealnie, nigdy wcześniej nie myślałam, że głosem można tak świetnie stworzyć bohatera.
Pani Annie udało się to fenomenalnie!

Rolę narratora otrzymał Pan Krzysztof Stelmaszyk. Bardzo podobały mi się partie tekstu czytane przez Pana Krzysztofa.
Kurtz Pan Andrzej Chyra,
Ellis Pani Marta Masza Wągrocka,
Russeau  Pan Wojciech Paszkowski,
Pete Pan Bartosz Szpak,
i inni.

Każdy z aktorów stworzył bardzo dobre i dobre postaci, audiobook słuchało mi się bardzo dobrze.
Nie polecam jednak słuchać go przed snem 😅.

TREŚĆ I REFLEKSJE

Początek był bardzo frapujący i intrygujący. Wyobrażenie całej tej przestrzeni, nowego kosmicznego świata, który możemy zobaczyć w naszej wyobraźni lub w filmach mówiących o wszechświecie, takich jak np. Valerian, z którym na początku ten audioserial mi się kojarzył.
To mnie porwało, decyzje bohaterów ciekawiły i kazały mi zadać sobie pytanie: Czy chciałabym żyć w takiej rzeczywistości?
Odpowiedź brzmi: Nie!
Misja załogi Charlie z początku była ciekawa, potem tempo zwalniało i akcja już tak nie porywała. Chciałam jednak wiedzieć jak to się skończy, czy uda się bohaterom wykonać misję?

Z czasem autor zaczął pokazywać coś ważnego. To jak może wyglądać w przyszłości nasz świat, to jak człowiek funkcjonuje, jak może wyglądać nasza egzystencja poza Ziemią i ile tak naprawdę człowieka w człowieku? To ostatnie pytanie powinniśmy zadawać sobie i dziś, by nie stać się robotami bez uczuć, wykonawcami pracy. Poświęcając ludzkie życie.

To dobry audiobook, jednak treść mogłaby być trochę lepsza, wykonanie majstersztyk!

OCENA
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).