"Moje Exegi Monumentum" - debiut poetycki


Cześć, moi drodzy!
Chciałabym Wam dziś przedstawić niezwykłą osobę – Weronikę, która wydała właśnie swój debiutancki tomik poezji pt.Moje Exegi Monumentum. W piątek 14.06.2019 r., będzie spotkanie w bibliotece, na którym będziemy mogli poznać utwory Weroniki.

A teraz zapraszam na pierwszą część wywiadu:


Paulina: Skąd pomysł na tytuł tomiku?
Weronika: Bardzo mi się podoba motyw horacjański. Chciałam żeby moje uczucia, które zawarłam w moich wierszach były wieczne, nieśmiertelne. I od mojego pierwszego wiersza wiedziałam, że jeżeli wydam kiedyś własny tomik to będzie nosił tytuł „moje exegi monumentum”.

P: Od kiedy piszesz wiersze?
W: Pierwszy wiersz napisałam w Krakowie, w 2017 roku. Od tamtej pory spisuję wiersze regularnie.

P: Inspirują Cię jacyś polscy poeci?
W: Może to banał, ale jestem zakochana w twórczości Adama Mickiewicza, uważam, że nie ma sobie równych. Jeśli chodzi o współczesnych poetów to najbliższa jest mi poezja Macieja Wierszyckiego. Jego wiersze zawsze trafiają w moją duszę.

P: Od czego rozpoczęła się Twoja przygoda z poezją?
W: Myślę, że mnie do pisania skłoniła najpiękniejsza moc na świecie - miłość. Ja po prostu przelewałam na kartkę to, co czułam. Po napisaniu kilku wierszy doszłam do wniosku „kurczę one są całkiem przyzwoite, będę pisać więcej”. Moja poezja wypływała ze mnie w bardzo dużych ilościach. Na dalsze działanie namówiła mnie moja mama. Dodała mi skrzydeł. Następnie w publikacje wierszy wprowadziła mnie pani Iwona Zielińska - Zamora.

P: Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że poezja związana jest z naszymi emocjami?
W: Oczywiście! Uważam, że te najgłębsze uczucia są przelewanie i poszukiwane właśnie w poezji. Dla mnie moje wiersze są historią moich emocji. 

P: Jaki jest Twój ulubiony wiersz z Twojego zbiorku?
W: Jest to wiersz umieszczony w tomiku na ostatnim miejscu. Uważam, że jest on moim najlepszym dziełem, które napisałam. Jest w nim umieszczona cała esencja mojej twórczości.

P: Powiedziałaś, że uwielbiasz wiersze Adama Mickiewicza, naszego wieszcza Narodowego. A jakie jego dzieło jest Ci najbliższe? Czy uważasz, że epoka romantyzmu jest Ci bliska?
W: Jak zaczynałam pisać to towarzyszył mi wiersz Niepewność, natomiast na ten moment najbliższe są mi dwa wiersze Do M i Do Laury. Zawsze sobie mówię, że w moim przypadku Bóg chyba pomylił epoki i urodziłam się trochę za późno. Ja bardzo często nawiązuję do tej epoki w moich dziełach, jest mi ona duchowo bardzo bliska.

P: Czyli uważasz się za romantyczkę?
W: Tak, bardzo lubię te klimaty, dzieła pisane trochę irracjonalnie. Uważam też, że jako osoba mam dużo cech bohatera, którego stworzyła epoka romantyzmu. Często w dziełach autorów tamtej epoki odnajduję siebie i swoje losy.

P:Bardzo dziękuję Ci za odpowiedzi.

O debiutantce: 

Weronika jest tegoroczną maturzystką, swoje wiersze regularnie publikuje w kwartalniku "SEKRETY ŻARu", poza pisaniem uwielbia podróżować. Tomik Moje Exegi Monumentum jest jej debiutem.  

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).