,,Indeks szczęścia Juniper Lemon"-recenzja

Autorka: Julie Israel
źródło- mój instagram
Tytuł: ,,Indeks szczęścia Juniper Lemon"
Tytuł oryginalny: Juniper Lemon's Happiness Index
Wydawnictwo: IUVI
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska
Gatunek: literatura młodzieżowa
Strony: 372
Data wydania: 5.07.2017
Ocena na Lubimy Czytać.pl: 7,75
Moja ocena: 10/10










"- Ból […] - jest jak dobra zabawa: przychodzi i odchodzi. Nie możesz nic na to poradzić. Ważne jest... - […] - żeby brać każdą chwilę taką, jaka jest".

,,Indeks szczęścia Juniper Lemon" to powieść, która należy to literatury młodzieżowej opowiada ona o młodej dziewczynie, która straciła w wypadku swoją starszą siostrę Cam. W sercu dziewczyny jest ogromna dziura, która nie pozwala jej przestać myśleć o minionych wydarzeniach, które zmieniły życie Juni o 360 stopni. W codziennym życiu pomaga jej tworzenie tytułowego indeksu, za pomocą fiszek, rozlicza się z wydarzeniami. Jednak bywają chwile, które zaskakują. Pewnego dnia Lemon gubi swój sekret. Nastolatka obawia się, że ktoś pozna jej tajemnicę. Postanawia, więc odnaleźć zaginioną fiszkę- za wszelką cenę. W tym celu próbuje nietypowych rozwiązań.

  W ostatnim czasie trafiłam kilka razy na powieści o takiej tematyce, które dały mi dużo do myślenia. Każda z tych historii sięga bardzo głęboko, do wnętrza. Pozostawiając bardzo wiele. Starta bliskiej osoby, to jedna z wielu trudnych chwil dla człowieka, bardzo trudno pozbierać się na nowo do życia. Julie Israel opowiada o takich doświadczeniach w bardzo subtelny i delikatny sposób. Co pomaga lepiej zrozumieć główną bohaterkę, do tego historia zdaje się być bardzo lekka i szybko się ją czyta.  To są ogromne atuty Indeksu szczęścia.
Główna bohaterka została świetnie wykreowana, nie jest histeryczką, popadającą w depresję siostrą. Jest nastolatką, która doświadczyła bólu, jednak stara się zaradzić temu jak najlepiej, nie poddaje się i szuka własnego sposobu. To spowodowało,że bardzo polubiłam Juniper. Im bardziej poznawałam historię, tym bardziej stawała się ona moją ulubioną nastolatką ze wszystkich powieści, które dotyczą podobnej tematyki. 

,,Indeks szczęścia Juniper Lemon" to idealna powieść dla nastolatków, osób lubiących młodzieżowe historie, jest dobra dla każdego niezależnie od wieku.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu IUVI.


Polecam!
Possi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).