Tajemnica, rodzina, wojna, historia

 



Pana Alka Rogozińskiego zna wielu czytelników, nazywany jest często księciem Komedii Kryminalnej. I moim zdaniem świetnie potrafi tworzyć historie. Gdy bohaterom towarzyszy strach i niepewność, my jako czytelnicy możemy leżeć ze śmiechu. Tak, tak brzmi trochę paradoksalnie, ale na tym polega komediowość. To moja druga lub trzecia przygoda z książką Pana Alka, ale z pewnością nie ostatnia. Do sięgnięcia po tę historię namówiła mnie Ola, naszym wyzwaniem. Przyznaję warto było. Zaznaczę jeszcze, że zapoznałam się z przygodami bohaterów w formie audiobooka.

Opis:

To historia z pewnością nietuzinkowa, ponieważ ma bohaterów z charakterem. Dwie kobiety: Zofia to tak, która odmawia zdrowaśki, daje datki na radio Święta Jadwiga. (Reszty nie będę pisać, bo zepsuję). Przeciwieństwem  Zofii jest Maja, ma nieco inne podejście do życia i pokazuje to bardzo często udzielając się w paradach równości i walcząc o prawa innych. Można rzec ogień i woda, obie serdecznie się... nie cierpią. Wszystko było by cudownie, ale hm.... ich dzieci są małżeństwem, a one teściowymi. To nie wszystko, nadejdzie chwila, gdy będą musiały ze sobą współpracować... Tylko czy wytrzymają ze sobą? 

Opinia:

To naprawdę dobra i wciągająca historia. Przyznaję, że na początku podchodziłam z dystansem, ponieważ ilość bohaterów na początku mnie zaskoczyła i odrobinę mi się mieszali. To pewnie dużo zależy od tego, że słuchałam audiobooka. Gdy zagłębiałam się dalej w tę historię to  poszczególne postaci powoli układały mi się w mojej wyobraźni i już się nie myliły. W książce znajdziemy chwilę grozy, czasem wstrzymamy oddech, a czasem będziemy się śmiać, jak nie pod nosem, to na pewno głośno. Czasem akcja nas zaskoczy, bohaterowie też skrywają niespodzianki, a już owe wspomniane teściowe też i to, co nie miara. Można by powiedzieć z życia wzięte. ha ha... Dla tych dwóch szalonych pań, zdecydowanie warto sięgnąć po książkę. Autor do charakternych postaci dodał jeszcze rodzinną tajemnicę, wspomnienia sprzed lat i wtedy wchodzimy na wyższy poziom. Pssst... kryminalnych wątków i odrobiny dreszczyku emocji. Fani kryminałów i komedii kryminalnych moim zdaniem mogą wpisać sobie tę książkę na listę: must read. Jeśli chodzi o tych, którzy lubią słuchać audiobooków, to wiadomość jest dobra, a nawet bardzo dobra. Lektorką książki jest Pani Aneta Todorczuk i moim zdaniem jest przegenialna!  Interpretacja tekstu i bohaterów dla mnie wykreowana na bardzo wysokim poziomie. Każdy z bohaterów ma swój charakter, oryginalny głos, tony są zróżnicowane i słucha się z przyjemnością. Tak szybko, że nie zauważymy a tu koniec. To była naprawdę dobra rozrywka oraz urozmaicenie różnych zajęć. Pozostaje mi już tylko polecić! Czytajcie, słuchajcie! Trzymajcie się zdrowo! 



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).