Tusz - Alice Broadway

Autor: Alice Broadway
Tytuł: Tusz 
Tytuł oryginalny: INK
Wydawnictwo: We need YA
Tłumaczenie:  Sylwia Chojnacka
Gatunek: literatura młodzieżowa 
Seria: Księgi skór
Tom: I
Strony: 378
Data wydania: 28.10.2018
Ocena na Nakanapie.pl : 8,0
Ocena na Lubimy Czytać.pl : 7,0
Moja ocena: 10/10

Czasami prawda jest zbyt bolesna, by ją odkryć. 



Muszę Wam powiedzieć, że książkę kupiłam dość spontanicznie w Światowy Dzień Książki. Na stronie księgarni były świetne promocje. I się skusiłam. Wcześniej słyszałam dość dużo na temat powieści, jednak obawiałam się, że może mi się nie podobać. Okazało się zupełnie inaczej. 


Opis 
Leora jest młodą dziewczyną, jej ciało zdobią tatuaże, zostawiają ślad po każdym uczynku, zapisują historię człowieka. Są symbolami życia danej osoby. Leora nie jest jedyna, wszyscy mieszkańcy miasta noszą tatuaże. To one po śmierci tworzą księgę skór, to one świadczą o człowieku. Niedawno zmarł ojciec bohaterki, dziewczyna z niecierpliwością wyczekuje dnia, w którym dojedzie do ceremonii ważenia dusz. Ta chwila jednak długo nie nadchodzi, pojawiają się tajemnice, które zmieniają świat bohaterki. Co zrobi i jak potoczą się jej losy? Nie zdradzę, sięgnijcie do książki.


– Wszyscy mamy w sobie trochę zła. Wszyscy zrobiliśmy w życiu coś, czego się wstydzimy i żałujemy. Coś, co zraniło nasze dusze i skrzywdziło ukochanych. Ale mamy w sobie również trochę dobra. Powiedziałbym nawet, że przede wszystkim jesteśmy dobrzy. W życiu chodzi o to, by odnaleźć równowagę, swoje miejsce. Jesteśmy trochę dobrzy, trochę źli. 




Opinia
Jak już doskonale wiecie z początku postu, książka bardzo mnie zaskoczyła. 
Gatunkowo przynależy do literatury młodzieżowej i do fantasy. A ja lubię oba gatunki i często po nie sięgam. I cieszę się, że moje obawy się nie spełniły. Przejdźmy do opinii, a nudne bajanie czas odłożyć.

Tusz  wciąga od pierwszych stron, niby wiele się nie dzieje, a książki nie daje się odłożyć.  Pierwszy tom można powiedzieć, że opisuje świat wykreowany przez Alice Broadway, pozwala się z nim czytelnikowi zaznajomić. Stawia również bohaterkę przed decyzjami i poznaniem swojej przyszłości i  przeszłości. Przed dziewczyną są różne decyzje, a najważniejsza z nich to rozpoznanie, gdzie tak naprawdę jest dobro.  Gdzie kryje się prawda? 

Smoków nie znajdziemy, nie będzie tu też walki bronią, ale nie oznacza, że brakuje w powieści fantastyki. Jest w niej dużo symboliki, to ona ma duże znaczenie. Świat Leory to świat, który czasem może wydawać nam się znajomy, spróbujesz go poznać?

Myślę, że książka może Was zaskoczyć tak jak mnie. 

Zakupiłam już dwa kolejne tomy, więc myślę, że niedługo podzielę się opinią o pozostałych. 

Paulina_Possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).