Pozłacana rybka – Barbara Kosmowska


Autor: Barbara Kosmowska 
Tytuł: Pozłacana rybka
Lektor: Anna Dereszowska 
Wydawnictwo: Biblioteka Akustyczna
Gatunek: literatura dziecięca/młodzieżowa 
Format: audiobook
Czas: 4 godziny i 32 minuty
Data wydania: 2018
Ocena na Nakanapie.pl : 8,2
Ocena na Lubimy Czytać.pl : 6,8
Moja ocena: 8/10
Najtrudniej pogodzić się z tym, że winni są bliscy nam ludzie.


Mam ostatnio taki czas, że bardzo dobrze słucha mi się audiobooków. Pozłacana rybka na swój sposób bardzo mi się podobała. Dlaczego? 
Więcej znajdziecie poniżej :). 

Opis 

Główną bohaterką jest Alicja, życie postawi przed nią trudne sytuacje, w których będzie próbowała się odnaleźć. Alicja jest nastolatką, a przed nią wyzwania, które są trudne nawet dla dorosłych. Jak poradzi sobie dorastająca dziewczyna? Rozwód rodziców, to dość duża zmiana. A gdy w rodzinie pojawia się ktoś nowy, to jest to jeszcze większe wyzwanie. Do tego koleżanka w szkole, wpadła w kłopoty. I jak sobie poradzić z tym zwariowanym światem? 

Szkoda, że zawsze dostajemy taką dziwną, nietrwałą radość. I jest w dodatku niepewna jak prognoza pogody. Dlatego ostatnio, tak na wszelki wypadek, zawsze noszę w plecaku parasolkę...

Opinia 

Muszę Wam powiedzieć, że dość spontanicznie sięgnęłam po tego audiobooka. Ciut wcześniej skończyłam słuchać Akademii Pana Kleksa, mam do niej spory sentyment. I szukałam czegoś do posłuchania i znalazłam Pozłacaną rybkę. To jest naprawdę urocza historia o dorastaniu, o problemach rodzinnych i sytuacjach, które mogą spotkać każdego z nas. Niezależnie od tego ile mamy lat, takie doświadczenia mogą być trudne, ale wiele też mogą nas nauczyć. Historia Alicji uczy akceptacji drugiego człowieka, nadziei, miłości i odpowiadania na trudne pytania. Szczególnie takie, które zadają małe dzieci. Myślę, że każdy z nas mógł spotkać się z takim pytaniem. Dobrze jest zadawać pytania, ale czasem trudno znaleźć odpowiedź. Są takie rzeczy i sytuacje, na które nie znamy odpowiedzi. Pozłacana rybka to również historia o tym, że możemy pokochać osobę, pojawiającą się nagle
 w naszym życiu i znaleźć przyjaciela w tym, o kim nigdy byśmy nie pomyśleli. Życie zaskakuje :). 

Przyznaję, że jestem zauroczona książką, poruszane w niej problemy są bardzo ważne, a nastolatkowie mogą mieć poczucie zrozumienia. Tego, że ktoś też ma podobne doświadczenia, trudne sytuacje. Książka przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży, ale myślę, że starsi znajdą dużo przyjemności w czytaniu lub słuchaniu. 

[...] jestem małym wojownikiem niestroniącym od blizn.

No tak, nie powiedziałam o najważniejszym! 
Książkę czyta Pani Anna Dereszowska i przyznaję, że robi to niesamowicie! Każdy z bohaterów jest przez nią wykreowany, każdy z nich ma swój głos, więc mamy wrażenia jakbyśmy byli w teatrze i słuchali ról występujących aktorów. Majstersztyk, naprawdę takie kreowanie opowieści głosem. Myślę, że to powoduje, że historia staje się jeszcze ciekawsza. Audiobooki trzeba umieć czytać. Sięgałam po inne, zaczęłam chyba trzy, ale nie mogłam się tak wciągnąć. Wiele zależy od lektora! 

A do tego szczególnie Was zachęcam! 

Ostatnio, kiedy muszę być cierpliwa, doceniam czekanie. To taki ważny czas, w którym można wiele rzeczy zrozumieć.

Książkę słuchałam na Empik Go

Paulina_Possi 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).