,,Fantastyczne zwirzęta i jak je znaleźć" - recenzja filmu

źródło
Tytuł: ,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć".
tytuł oryginalny: Fantastic Beasts and Where to Find Them
reżyser: David Yates
scenariusz: J.K. Rowling
zdjęcia:Philippe Rousselot
muzyka: James Newton Howard
kostiumy: Colleen Atwood
produkcja: Steve Kloves, J.K.Rowling, David Heyman, Lionel Wigram
dystrybucja: Warner Bros
gatunek: fantasy, przygodowy
rok produkcji: 2016
premiera: 18.11.2016 (Polska), 8.11.2016 (świat)
kraj produkcji: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone
czas trwania: 133min
ocena na Filmweb.pl: 7,2/10
moja ocena: 8,5/10
źródło

      Film jest pierwszym z pięciu zaplanowanych filmów fabularnych.
Jego literackim pierwowzorem jest przewodnik, ukazujący życie niezwykłych zwierząt.
Jego autorem jest Newt Skamander, który jest głównym bohaterem filmu, w jego rolę wcielił się Eddie Redmayne. Wydarzenia zawarte w widowisku ukazują dzieje na siedemdziesiąt lat przed przygodami Harrego Pottera.

    Film opowiada historię Newta znanego magiozologa, który po zakończonej podróży udaje się do Stanów Zjednoczonych. Bohater właśnie ukończył wyprawę po świecie. Poszukiwał wyjątkowych gatunków zwierząt, które potem opisał. Akcja filmu rozpoczyna się w 1926 roku.
Pobyt Newta w Nowym Jorku prawdopodobnie byłby spokojny, gdyby nie spotkanie z niemagiem (mugolem) Jacobem. To jednak nie wszystko. Skamander podróżował z niezwykłą, magiczną walizką, która zaginęła. Tak samo jak kilka jego zwierząt.. .

    Obejrzałam film ponieważ chciałam się przekonać w jaki sposób będą realizowane kolejne filmy związane ze światem magii, który został wykreowany przez J.K.Rowling. Poza tym zżerała mnie ciekawość, film obejrzała moja przyjaciółka, więc ja też chciałam nadrobić zaległość. I tak się skończyło,że obejrzałam, a teraz podzielę się z Wami moją opinią na ten temat.

     Cała produkcja jest zrealizowana w bardzo dobry sposób. Aktorzy są świetnie dobrani do swoich ról, bardzo dobrze wcielili się w odgrywane postaci, nie mogłabym na ich miejsce znaleźć nikogo innego. Najbardziej podoba mi się gra Eddiego Redmayne, który wcielił się w głównego bohatera. Idealnie pasuje. Jeżeli chodzi o wykreowane postaci fantastycznych zwierząt, przyciągają wzrok, wyglądają świetnie i w niczym mnie przypominają zwierząt ze zwykłego świata. Muszę przyznać wyszło bardzo pomysłowo i oryginalnie. Dodatkowo miejsce akcji świetnie oddaje klimat przedstawionych czasów. Cały film robi wrażenie, scenariusz jest bardzo dobrze opracowany, ekranizacja nie jest nudna. Wciąga, aż nie zauważamy biegu czasu i tego kiedy dobiega koniec części pierwszej. Tak, według źródeł ma być druga część. Co będziemy mogli w niej zobaczyć? Tego niestety nie wiem.

Ekranizację polecam fanom Harrego Pottera, osobom, które uwielbiają magiczny klimat,światy fantasy oraz wszystkim, którzy interesują się kinem.  Polecam!

                                                                                                                                                Possi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).