Podsumowanie stycznia i lutego


Rok 2017 pod względem czytelniczym nie wygląda u mnie zbyt bogato. Czytam dużo mniej, gdyż w ciągu tygodnia spędzam bardzo dużo czasu na nauce do matury, co niestety uniemożliwia mi też pisanie na blogu. Bardzo żałuję,ale nikt za mnie matury nie napiszę. Więc dlatego bardzo proszę Was o wyrozumiałość.
  W styczniu przeczytałam : ,,Tajemnicę Rajskiego Wzgórza" Elizabeth Goudge
i dwa opowiadania Elizy Orzeszkowej ,,Gloria victis" i ,,Dobrą Panią".

,,Tajemnica Rajskiego Wzgórza" jest powieścią z  wątkami fantastycznymi, które nadają tajemniczego i magicznego klimatu fabule książki. Posiada ona również bardzo ciekawy wątek rodu Merryweather i ich historię. Ciekawa relacja głównych bohaterów przyciągnie uwagę nie jednego czytelnika.  (Więcej możecie przeczytać w recenzji, klikając w link z tytułem.)
Poza tym można w internecie obejrzeć film o tym samym tytule co książka. Lepiej jednak przeczytać najpierw książkę, gdyż pomysł na film został z niej zaczerpnięty. Inaczej nie można powiedzieć, ponieważ nie jest to ekranizacja, gdyż zawiera główny temat powieści, jednak koncepcja reżysera na realizację filmu jest nieco inna niż ta widoczna w oryginale napisanym przez Elizabeth Goudge.
Pomimo wyraźnych różnic film jest ciekawie zrealizowany i nie brakuje w nim ciekawych efektów i dobrej gry aktorów, którzy w interesujący sposób odegrali swoje role.

   Dwa opowiadania Elizy Orzeszkowej czytałam pod maturę, jednak bardzo mi się spodobał styl pisania autorki i jej podejście do ukazywanego tematu. Dlatego mam zamiar przeczytać ,,Nad Niemnem"  Najbardziej z tych dwóch podobało mi się opowiadanie ,,Gloria victis" co oznacza ,,Chwała zwyciężonym". Historia zawarta w tym opowiadaniu mówi o powstaniu styczniowym, którego dowódcą był Romuald Traugutt główny bohater noweli. Był postacią autentyczną, ostatnim dyktatorem powstania, został aresztowany i stracony przez Rosjan w 1864r. Innymi bohaterami są także Marian Tarłowski, Jagmin, Anielka Tarłowska.  Poza tym w utworze występują drzewa, które są narratorami i opowiadają historię oddziałów partyzanckich, które walczyły dzielnie za ojczyznę.
Utwór jest hołdem dla powstańców-bohaterów, którzy oddali życie za ojczyznę.
Myślę,że warto przeczytać ten krótki utwór i poddać go refleksji, gdyż zostaje w głowie na długo i pozostawia "coś" co zmienia nasze wejrzenie na niektóre sprawy.

      W lutym odrobinę lepiej, ale nie jest to rekordowa ilość. Przeczytałam trzy książki a czwartą jeszcze czytam. A są nimi; ,,Tango" Sławomira Mrożka, ,,Dzienniki Gwiazdowe" Stanisława Lema  oraz wspaniały ,,Pax" Sary Pennypacker. 
,,Tango" czyta się dość szybko, chociaż jest lekturą szkolną i problematyka utworu nie jest do końca jednoznaczna, ponieważ można odczytać ją w dwojaki sposób. Ze względu na postawę bohaterów, lub ze względu na czasy współczesne autorowi. Jednak nie stanowi to aż takiego problemu i sądzę,że warto przeczytać tę książkę.

      Kolejne skończyłam ,,Dzienniki gwiazdowe", które opisują kosmiczne podróże Ijona Tichiego, które odbył chcąc poznać mieszkańców galaktyki, ich planety i sposób życia. Jednak podczas podróży bohater nieraz doświadcza nowych rzeczy. Poznaje nowe stworzenia i ich obyczaje, jednak nieraz napotyka przeszkody na przestrzeni odległych galaktyk. Powieść należy do fantastyki naukowej, niejednokrotnie spotkamy specyficzne naukowe zwroty, czasem nawet możemy spotkać się z językiem staropolskim, który nadaje specyficznego klimatu przygodom.Utwory Stanisława Lema właśnie charakteryzują się tym,że opowiadają o kosmicznych podróżach lub ciekawych odkryciach w dziedzinach naukowych. 
źródło 
 
W powieści autorstwa Sary Pennypacker jestem po prostu zakochana.  ,,Pax" jest książką, którą powinien przeczytać każdy bez wyjątku.  Wzrusza od pierwszej do ostatniej strony, przekazuje tak wiele emocji, o których często zapominamy przez pęd codzienności i obowiązków. Przygoda bohaterów pozwala zatrzymać się nam nad naszą codziennością, daje możliwość refleksji a przy tym ogromnie wciąga. Dla mnie zasługuje na miano książki roku 2016.  Więcej słów o książce w recenzji.
Link

Poza tym miałam możliwość czytać: ,,Tajemny ogień" i ,,Tajemne miasto", których recenzję mam w planach. 
Do mojej biblioteczki  przybyły także nowe tytuły;
1. „Piasek Raszida” I tom serii „Alcatraz kontra Bibliotekarze”
2.
,,Całkiem obcy człowiek"
Od Wydawnictwa IUVI, które miały premierę 15 lutego.
3. ,,Był sobie pies"
4. ,,Chcę być kimś"
Te kupiłam sobie sama, jedną w biedronce a drugą w księgarni internetowej czytam.pl .

To chyba tyle w temacie podsumowania dwóch pierwszych miesięcy nowego roku.
A tu książka, którą aktualnie czytam:
aktualnie czytam


                                                                                                                             Trzymajcie się! ^^
                                                                                                                                Possi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo mnie motywują do działania. Warto pozostawić po sobie ślad :).